PARİS’TE SANAT VE KÜLTÜR ETKİNLİKLERİ ” COVİD-19 “RAĞMEN BAŞLADI

367
6 Eylül 2020 tarihinde Tansu Sarıtaylı tarafından eklendi

Paris’teki Sanat Galerisi Odile Ouizeman’da 3 sanatçı sergi açtı. Uluslararası alanda isim yapmış fotoğraf sanatçıları Tim Parchikov ‘ Gerilim ‘ ağırlıklı fotoğrafları ile fotoğrafçı-yazar Guillaume de Sardes, ‘Doğu’ya doğru, aşk dolu ve metafizik bir gezintinin ‘ objektife yansımalarını sergiledi.

Carlos Sanchez Bautistia, Abartılı duygular adlı teknik oda projesini sergiliyor. 3 sanatçı aynı galeride eserlerini sergilemesi Parisli sanatseverler için de farklı bir izlenim oldu. Dünyayı kasıp kavuran Covid-19 salgınından bunalan sanatseverler sanat ve kültür hasretini maskeyle girdikleri sanat galerisinde sanat özlemi giderdiler.

Doğu’ya doğru, aşk dolu ve metafizik bir gezinti yapan Guillaume de Sardes, bu gezinti sırasında yolu Azerbaycan’ın başkenti Bakü’ye düşmüş burda başta Haydar Aliyev olmak üzere farklı alanlarda farklı fotoğraflar çekmiş. Bu fotoğraflardan ve diğer uğradığı ülke ve yerlerden ilginç fotoğraflarını bu karma sergide gezip görmek mümkün. Siyah beyaz sinematografik fotoğrafların anlatım ve kurgusal bir karakteri var.

Fotoğraf sanatçısı Tim Parchikov’un sergisini gezen ziyaretçiler, sanatçının fotoğraflarını bu kadar gizemli yapan nedir? Sorusunu sormadan yapamıyor. Moskova’da doğan, Avrupa ya da Asya’daki gezintilerinin meyvesi olan fotoğrafları, sistematik olarak patlamanın eşiğinde bir doruk noktası yaratıyor. Kâğıt üzerinde fırtına öncesi sükuneti saran “gerilim”, dram yükselene kadar saniyeler yavaşlıyor. Yan yana bir bakış, yanan bir sigara, hayalet bir iskele ve işte çarpıtılmış hayal gücümüz. Tim Parchikov bizi paranoyak gözlemci rolüyle, kendisine rağmen tanık rolüyle, bizi arka planda bırakmanın daha iyi olmasıyla sınırlıyor. Gerisi mi ? hayal etmek izleyiciye kalmış.

Carlos Sanchez Bautistia’nın Abartılı Duygular oda projesi, dün ve bugün yapılan el becerilerini, yarınlarda beynin bilgi işleme yüklediği modern teknoloji tekniği sayesinde, el yaptıklarımızı unutup yazılım vasitasıyla aynı işlemi robotların yapması. El ve beynimiz, dün ve bugün olduğu gibi yine de işlevde olmak zorunda, yazılımı düşünen beynimiz yazılım projesini yazan da elimiz veya gelecekte dilimiz olacak. Teknoloji gelecekte ne kadar ön plana çıkmış olsa da, insan unsuruna muhtaç olduğu da bir gerçek. Carlos Sanchez Bautistia’nın abartılı duygusal teknik odasındaki yenilikleri görmemize rağmen.

3 sanatçının eserleri Paris’teki Odile Ouizeman sanat galerisinde 5 Eylül günü açılan sergideki eserleri 31 Ekim 2020 tarihine kadar gezilip görülebilecek.

Kategori Tag

Yorumunuzu Ekleyin

E-mail adresiniz yayınlanmayacak.